Waar je op moet letten als je het huisstijlontwerp uitbesteed

Een huisstijl is ontzettend belangrijk voor iedere organisatie. Een bedrijf zonder eigen huisstijl is als een bedrijf zonder ziel. In een oogopslag laat een goede huisstijl zien wat het imago en gedrag is en hoe jij anders bent dan je concurrenten.

Het maken van de huisstijl is erg complex en tijdrovend. Met name zodra je de expertise niet in huis hebt. Zodra je het maken van de huisstijl uitbesteedt moet je wel de juiste vragen kunnen stellen. Wij helpen je verder, zodat je de juiste vragen kunt stellen tijdens de ontwikkeling van jouw huisstijl!

 

Straalt de huisstijl jouw boodschap uit?

De huisstijl is de basis van iedere boodschap. Voor iedere start van een project wordt met je besproken wat je kernwaarden zijn, hoe jij je onderscheidt en wat je mooi vindt. Dit wordt vervolgens door designers omgezet naar een beeld-, of woordmerk. Ga altijd als eerste na of het logo het juiste uitstraalt. Een goed voorbeeld is een bedrijf die zich specialiseert in koelinstallaties. Het zou erg vreemd zijn voor dergelijke bedrijven om warme kleuren te gebruiken. Denk daarom altijd goed na of er in het logo de juiste kleuren en vormen worden gebruikt.

 

Is de huisstijl consistent?

Een sterk merk is een consistent merk. Ga daarom altijd na of de huisstijl consistent is. Passen de kleuren bij elkaar? Kloppen de lettertypen? Klopt het logo? Dit zijn allemaal vragen die je jezelf moet stellen tijdens het beoordelen van jouw huisstijl. Is het antwoord ‘’nee”? Bespreek dan samen met jouw designer wat je ontbreekt. Zodra je er je vinger net niet op leggen, probeer het dan zo goed mogelijk te verwoorden wat je bedoelt of ga brainstormen. Op die manier kom je er altijd uit.

 

Komt de huisstijl terug in ieder aspect van je onderneming?

De huisstijl is je online visitekaartje. Jouw doelgroep krijgt een bepaalde indruk hoe jouw organisatie is. Dit betekent dus ook dat de huisstijl moet terugkomen in de vervolgstappen van de sales funnel. Heb je een zeer informele huisstijl en ben je ineens erg formeel. Dan klopt er iets niet en kunnen er klanten afhaken. Probeer daarom om zo consistent mogelijk te zijn in alles wat je uitdraagt naar de buitenwereld.

Wil je een sterke huisstijl ontwikkelen? Tekne helpt je verder door een unieke huisstijl te ontwikkelen die past bij jouw organisatie.

Daniël Vergouwen

Daniël Vergouwen

Voor bijna alles wat met tekst en online marketing te maken heeft, help ik je graag verder. Ik overtuig iedere bezoeker met waardevolle content om zo de juiste snaar te raken. Ik ondersteun je met de expertise en data die jij nodig hebt om verder te groeien in de wijde wereld van online marketing. In mijn vrije tijd sta ik graag achter het fornuis de lekkerste gerechten en cocktails klaar te maken.

Deel dit bericht:

Share on linkedin
LinkedIn
Share on twitter
Twitter
Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on google
Google+
Share on email
Email

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laat je inspireren

Meer resources