Blogs zijn eigenlijk niet meer weg te denken uit een goede online marketingmix. Veel organisaties willen graag bloggen, maar komen er in veel gevallen niet aan toe. Eerlijk is eerlijk het is ook erg tijdrovend en het resultaat zie je niet altijd direct dezelfde toch. Toch is dit ongelooflijk zonde, want bloggen is op termijn een zeer waardevolle toevoeging aan jouw online marketingmix. Wij leggen je uit waarom je vandaag nog moet beginnen met bloggen!
Je kunt blogs inzetten om autoriteit te creëren
Bloggen is een effectieve manier om autoriteit te creëren. In een blog kun je eenvoudig laten zien wat je weet over een specifiek onderwerp. Dit kan gaan over allerlei onderwerpen en is van toepassing op iedere branche. Heb je een hoveniersbedrijf en wil je gaan bloggen, dan kun je het bijvoorbeeld onderwerpen bespreken zoals het onderhouden van een tuin. Door goede informatie te geven kun je mensen overtuigen om jouw diensten af te nemen als ze merken dat ze geen tijd hebben.
Ook als je zelf nog niet zoveel weet over een specifiek onderwerp, is dit een goed middel om op onderzoek uit te gaan. Door het opschrijven van de vergaarde informatie leer je al snel meer over een specifiek en kun je dit later gaan toepassen.
De blog als marketingtool
Een blog is een zeer effectief middel om mensen te verleiden tot aankoop. Een informatieve blog kun je bijvoorbeeld delen op social media of in je nieuwsbrief. Naast een waardevolle link is het ook een manier om extra waarde te creëren voor je klant. Een ander voordeel is dat je jezelf kunt presenteren als expert in jouw vakgebied. Hierdoor weten mensen waar je je mee bezig houdt en kloppen ze sneller bij je aan als ze je nodig hebben.
Zoekmachine optimalisatie door middel van blogs
Ten slotte is bloggen goed voor SEO. Blogs zijn informatieve teksten die als relevant worden gezien door Google. Dit betekent dus dat je nog beter vindbaar wordt, zodra je veel informatie verschaft over specifieke zoekwoorden. Stel je blogt over online marketing. Dan zou je natuurlijk kunnen kiezen voor het zoekwoord “online marketing” als uitgangspunt. Als je kiest voor specifiekere onderwerpen, en dus ook sterkere zoekwoorden, wordt de waardering al snel beter en waardeert Google jouw website hoger. Voor online marketing kun je bijvoorbeeld denken aan onderwerpen als gratis SEO-tools of een blog over backlinks.
Zoals je al ziet is bloggen een sterk middel om in te zetten voor je online marketingmix. Door consistent te blijven bloggen, boek je op termijn een duurzaam resultaat. Heb je geen tijd om bloggen zelf te doen? Tekne helpt je graag verder om op periodieke wijze blogs te plaatsen op de website.