Case van Dam & Oosterbaan

Van Dam en Oosterbaan is een snelgroeiend bedrijf die maatschappelijke organisaties helpt om meer datagedreven te gaan werken. Na 4 jaar van snelle groei was het bedrijf toe aan een vernieuwing van de online activiteiten en heeft de organisatie aan Tekne gevraagd om een nieuw online imago te ontwikkelen. Zo kan de organisatie blijven aantonen dat zij de expert zijn op het gebied van datastromen.

Website specificaties

De nieuwe website van van Dam en Oosterbaan is volledig op maat gemaakt straalt uit dat het een moderne en oplossingsgerichte organisatie is. De nieuwe website heeft de volgende functies.

Design op maat
Responsive voor alle apparaten
Aantrekkelijke pop-ups
Kennisbank voor whitepapers en artikelen
Online agenda voor masterclasses en trainingen
Geoptimaliseerd voor zoekmachines

Allereerst heeft Tekne de kernwaarden en USP’s van Van Dam en Oosterbaan uitvoerig onderzocht. Van Dam & Oosterbaan streeft naar een maatschappij waarin organisaties op een gestandaardiseerde datagedreven manier werken om maatschappelijke opgaven sneller, efficiënter, goedkoper en meer onderbouwd te kunnen oplossen. Dit doen zij door vast te houden aan landelijke standaarden en door middel van het delven van data en analytisch aan elkaar verbinden. Het nieuwe logo straalt in een oogopslag uit waar van Dam en Oosterbaan voor staat. Door middel van een duidelijke referentie naar de datasector en de nieuwe kleuren van het bedrijf laat de organisatie zien dat zij als doel hebben om kosten te besparen.

De nieuwe website van van Dam en Oosterbaan is volledig op maat gemaakt en straalt uit dat het een moderne en oplossingsgerichte organisatie is. De website zelf is gebouwd in WordPress door middel van de Elementor page-builder. Het bedrijf kan hierdoor de website eenvoudig zelf onderhouden, teksten en eventueel afbeeldingen aanpassen. De website heeft meerdere aantrekkelijke pop-ups voor het aanvragen van informatie en het inschrijven van masterclasses. De website zelf heeft een eenvoudige overzichtelijke agenda waarin je kunt zien wanneer masterclasses, webinars en trainingen zijn gepland. In de kennisbank kun je alle whitepapers lezen over maatschappelijke projecten en onderzoeken. De website is volledig responsive en ingericht voor optimale vindbaarheid op zoekmachines zoals Google en Bing. De website kun hier online bekijken. 

Om het frisse imago van van Dam en Oosterbaan uit te dragen heeft Tekne ook een promovideo gemaakt om te presenteren aan hun doelgroep.